Τρίτη 13 Νοεμβρίου 2007

Γιατί καταλήψεις;;;


Θεωρώ κάθε κατάληψη, ακόμα και αυτή που γίνεται με αίτημα οι τυρόπιτες να είναι τριγωνικές αντί για τετράγωνες, ως μία κίνηση απόλυτα ΥΓΙΗ. Σαφώς αναποτελεσματική, σαφώς στείρα αλλά απόλυτα υγιή.

Έχουμε καταλάβει ότι ο Έλληνας μαθητής είναι ο σκληρότερα εργαζόμενος Έλληνας; Ξυπνάει στις 7.00 το πρωί, πάει στο σχολείο μέχρι τις 2.00, γυρνάει σπίτι να φάει, πηγαίνει μετά 4 με 6 ώρες φροντιστήρια – ξένες γλώσσες κ.λπ, φτάνει βράδυ πίσω για να διαβάσει και να κοιμηθεί.

Αυτό το παιδί που ακολουθεί ένα τέτοιο πρόγραμμα από το Γυμνάσιο, πότε θα παίξει, πότε θα βγεί με τους φίλους του, πότε θα τα φτιάξει με μια γκομενίτσα, πότε θα επικοινωνήσει, ΠΟΤΕ ΘΑ ΖΗΣΕΙ;

Έχουμε καταλάβει ότι έχουμε ένα σύστημα εκπαίδευσης –και κατά καμία έννοια «Παιδείας»- που ετοιμάζει μόνο ρομποτάκια για να τα ρίξει στην παραγωγή; Ρομποτάκια που να έχουν μάθει να δουλεύουν από 13 χρονών για 12 ώρες την ημέρα; Ρομποτάκια δίχως μόρφωση (διότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα επ’ ουδενι δεν δια - μορφώνει χαρακτήρες) με απλές στείρες γνώσεις για ό,τι χρειάζεται στην αγορά εργασίας; Ρομποτάκια που αύριο (όπως εν μέρει και σήμερα) θα διδάσκονται την πολυπολιτισμική ιστορία της κάθε Ρεπούση;

Ακούω ότι κάνουν τις καταλήψεις για να χάσουν μάθημα. ΝΑΙ, ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΠΙΟ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟ, για ένα παιδί που του στερείς την ζωή προκειμένου να το κάνεις ρομποτάκι. Αν υπήρχε πραγματική Παιδεία με κατεύθυνση να διαμορφώσει ΕΛΛΗΝΕΣ, Ελεύθερους Ανθρώπους, υγιείς στο Πνεύμα και στο σώμα, με πραγματική μόρφωση, θα μίλαγα διαφορετικά. Το εκπαιδευτικό σύστημα όμως του Γιωργάκη, του Κοντογιαννόπουλου, της Γιαννάκου και της Ρεπούση δεν έχω καμία όρεξη να το υπερασπιστώ.

Γουστάρω που το χλευάζουν οι πιτσιρικάδες κλείνοντας τα σχολεία τους ακόμα και με αίτημα την τριγωνική τυρόπιτα.

Υ.Γ. Ας γίνουμε λιγότερο νομικιστές και περισσότερο αφουγκραστές των κοινωνικών παλμών.

Γιάννης Παναγιωτακόπουλος